Az 1960-as években Ghána, a szubszaharai Afrika első függetlenné vált állama az afrikai politikai és kulturális mozgalmak középpontjává vált. Az ország fővárosát, Accrát a független állam első vezetője, Kwame Nkrumah az afrikai államiság mintavárosaként kívánta fejleszteni, hazai és külföldi építészek bevonásával.
A Culver City-ben működő Wende Museum új kiállítása, az „Intersections: The Architecture of Victor Adegbite and Charles Polónyi in Ghana” ezt az időszakot mutatja be két, a folyamatban résztvevő építész munkásságának metszéspontjain keresztül. A ghánai Victor Adegbite (1925–2014) és a magyar Polónyi Károly (1928-2002) a Ghana National Construction Corporation keretein belül találkoztak. Polónyi egy magyar technikai segélyprogram kiküldöttjeként érkezett az országba, Adegbite pedig, aki az afroamerikaiak számára alapított washingtoni Howard University-n diplomázott, a vállalat főépítészeként dolgozott.
A tárlat a két építész lakóházterveinek összevetésével egyszerre újrateremti és újraértékeli a korszakot, amelyben a keleti blokk, a kapitalista államok és az el nem kötelezett „harmadik világ” eszközeinek felhasználásával egy új, afrikai identitás létrehozása volt a cél.
A kiállítás kurátorai Michael Dziwornu és Łukasz Stanek, együttműködve Dana Salamával.
A 2002-ben alapított Wende Museum elsősorban az egykori keleti blokk országaira fókuszál, és e műfajban az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb gyűjteményének birtokosa. A múzeumot Justinian Jampol Los Angeles-i történész alapította és vezeti jelenleg is.
Polónyi Károly hagyatéka 2024-ben került a MÉM MDK-ba lánya, Kántorné Polonyi Anna és családja ajándékaként. Az eltelt időszakban megkezdődött a hagyaték feldolgozása, átcsomagolása és digitalizálása. A tárlatra a Polónyi Károly által összeállított portfóliós albumok anyagából, valamint a róla készült portréfényképekből is kölcsönöztünk.
Kovács Dániel